Om Tjørring Skole

Skolebestyrelsesformand:

Jacob Bech Larsen

Grundlæggende oplysninger

Tjørring Skole og Børnehuset Stjernen bor side om side på Stjernen, som er et af landets mest spændende institutionsbyggerier. De ikke færre end 9.700 etagemeter i fire plan samt store udendørsarealer rummer omkring 650 børn, lige fra spædbarns- til konfirmationsalderen.

Stjernen er daglig arbejdsplads for 80 lærere og pædagoger.

Ved siden af Stjernen ligger Nordvesthallen, som er områdets sport og kulturcenter om aftenen og i weekenderne.

Stjernen med sine fem arme rummer:

• 2-spors skole 0.-6. klasse med 330 elever
  • Afdelingsopdelt med indskoling 0.-3. klasse og mellemtrin 4.-6. klasse
  • Modtageklasse
  • SFO for ca 200 børn i 0.-4. klasse
  •  Vuggestue for 40 børn.
  •  Børnehave for 150 børn.
  •  Junior ungdomsklub for børn i 4.-6. klasse

#Livet på en Stjerne - Tryg base i et lærende miljø

På Tjørring Skole går faglighed og trivsel hånd i hånd. Vi ønsker at skabe en tryg base for det
enkelte barn og samtidig et lærende og legende miljø, hvor barnet får stimuleret
sine sanser og bliver udfordret på både kompetencer og potentialer
De centrale værdier i skolens og børnehusets fælles vision er: Kost og bevægelse, inklusion og  grøn omtanke

Vi lægger vægt på alsidige undervisningsformer og søger at understøtte en praktisk tilgang til flest mulige fag. Vi kendt for at arbejde tværfagligt, kreativt og innovativt i mange af skolens sammenhænge, som f.eks. omkring Den Kæmpestore Læsedag, miljøfestival og temauger.

Skoleindgang