Tjørring Skole og Børnehuset Stjernen har en lang tradition for at samarbejde om overgangen fra børnehave til skole.
Det, at vi bor under samme tag, giver optimale muligheder for faglig sparring og tryghed i overgangen. Vi prioriterer overgangsarbejdet højt og vores årshjulet evalueres hvert år i september.
Hvad | Hvorfor & hvordan |
I perioden januar til maj Personaleswop |
Børnehaveklasselederne besøger børnehaven Børnehaves pædagoger besøger børnehaveklassen Målet er: at få et mere nuanceret billede af den kommende skolegruppen. Dertil vil pædagogerne i børnehaven også have en mulighed for at opleve skolens rammer
|
April Skolen inviterer til aktivitet for alle kommende skolebørn. Det foregår med nuværende og kommende børnehaveklassebørn
| Målet er: Et uformelt og hyggeligt samvær, der kan være med til at give kendskab til skolen og gøre det ukendte mere kendt |
Børnehaven og kommende børnehaveklassebørn inviterer børnehaveklassen til en aktivitet.
| Målet er: Et uformelt og hyggeligt samvær, der kan være med til at give kendskab til skolen og gøre det ukendte mere kendt
|
Slut maj: Skolen og SFO afholder et fyraftensmøde for forældre til kommende 0. klasse Klassedannelsen er på plads. Se skolens principper om klassedannelse
| Målet er: Forældrene får yderligere kendskab til skolen og ikke mindst sfoen Forældrene møder skolens personale samt får viden om praktiske ting såsom madordning mm. |
1. Juni | Målet er: At sikre den bedste mulige overgang fra børnehave til SFO
|
Juni: Brobygningsdage i skolen | Målet er: At være tre dage i børnehaveklassen sammen med sine kommende lærere og pædagoger. At gøre det ukendte mere kendt og dermed give en mere tryg overgang |