Trivsel

Fælles politik mellem Tjørring Skole og Børnehuset Stjernen omkring

Trivsel

Vi ser trivsel som et fælles anliggende, der kræver at alle med daglig gang på skolen og i institution, tager et ansvar og bidrager positivt. Vores mål er derfor, at personale, børn og forældre udvikler fælles grundholdninger og værdier ift. trivsel, og at vi sætter fokus på begreber som rummelighed, åbenhed, respekt og tolerance.

I vores pædagogiske arbejde har vi en anerkendende og et ressourceorienteret syn på børnene og vi stræber efter en skole og en daginstitution, hvor fællesskaber prioriteres højt og hvor forskellighed ses som en styrke.

For at holde fokus den gode trivsel, har vi på Tjørring skole følgende tiltag:

• Trivselsråd, som bliver valgt i klasserne
  • Netværksgrupper blandt børnene
  • Forældrefiduser på mellemtrinnet
  • Antimobbestrategi "Børnehuset Stjernen og Tjørring Skole står sammen om fællesskabet"

Dertil er skolens elevråd samt Legepatruljen med til at sætte fokus på trivsel i et elevperspektiv.