Grøn profil

Fælles politik mellem Tjørring Skole og Børnehuset Stjernen omkring

Grøn profil

"Vi har som mål at være en miljømæssig, bæredygtig skole/institution, hvor naturkontakt og miljøforståelse er højt prioriteret.Gennem et bevidst arbejde med miljø vil vi synliggøre og udvikle vores arbejde, hen mod en grønnere hverdag. I det pædagogiske arbejde ønsker vi at udnytte den unikke beliggenhed tæt på vand og skov og at inddrage naturen i leg og læring, for derved at åbne skole og institution op mod den omgivne natur.Vi arbejder for at vores brugere opnår ejerskab til nærmiljøet, så der bliver passet godt på udefaciliteter og natur"

I praksis

Vi har et tæt samarbejde med naturskolen i Løvbakkerne og eleverne vil gennem deres skoleforløb deltage i flere forløb her. Det kan være årstidsforløb ved vandhullet og i skoven, besøg på heden og meget mere. Vi prioriterer som regel at cykle til de forskellige aktiviteter vi indgår i.

Grøn flag skole

Tjørring Skole har været Grønt Flag Skole i 12 år. Klima og bæredygtighed er vigtige temaer for os i hverdagen.  Skolen har et miljøråd og vi arbejder løbende med grønne temaer i undervisningen.

Grønt flag logo