Samarbejde

Forældresamarbejde

Forældrene er vores vigtigste samarbejdspartnere. Et velfungerende samarbejde mellem hjemmet og sfo'en—og mellem forældrene på tværs af børnegruppen, betyder at børnene kan trives og udvikle sig.

Igennem jeres barns sfotid inviterer vi til forskellige arrangementer og møder, som I kan deltage i:

- Opstartsmøde—for kommende 0. klasse

- Forældremøde—for 2. klasse

- Forældresamtaler—alle årgange, hvert år

- Forældrekaffe—alle årgange, 2-3 gange årligt

- Sommerfest og julemarked—alle årgange, hvert år

Derudover er I altid velkomne til at kigge forbi, både i hverdagen og i forbindelse med særlige arrangementer.

Har I behov for en snak om jeres barns trivsel, er der noget der undrer jer, bekymrer jer osv, så kom og snak med os. Har vi ikke tid på dagen, aftaler vi et møde. Hvis I skulle få lyst er vi også modtagelige for ros for vores arbejde!

I sfo’en er børnene som bekendt i overtal— omkring 200 børn og 15 personaler. Derfor må vi prioritere hvad vi bruger tiden på - derfor er der ting vi gerne ville, men ikke har mulighed for, - derfor begår vi ind i mellem fejl og derfor opstår der løbende løse ender, som vi må samle op på senere.

Vi gør hver dag vores bedste for at jeres børn får en god dag og forventer at I har forståelse for de muligheder og begrænsninger som vores rammer og vilkår giver os.

Samarbejde om overgange

Tjørring Skoles SFO har partnerskab med Børnehuset Stjernen.
Vi er således med til at skabe den røde tråd i børnenes liv, fra vuggestue og børnehave til skole og fritidsliv.

Yngre børns særlige behov:

Vi arbejder tæt sammen med Børnehuset Stjernen - og inddrager pædagogerne fra børnehaven i opstartsperioden i sfo'en i det omfang det er muligt.

Overgang fra skole til sfo

Vi samarbejder  med skolens personale om at  skabe de bedste overgange fra skole til sfo.

Samarbejde med det omkringliggende samfund

Vi er engagerede i sfo-samarbejdet på tværs af kommunen og arbejder i forskellige sammenhænge sammen med bl.a.

• UngHerning
  •  Tjørring Idrætsforening